Kjøpsbetingelser

1. Leveringsbetingelser og risiko

KROSBY MØBLER AS står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare, som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Dersom din sending blir forsinket, eller borte vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg slik at den kan mottas så raskt som mulig.

Lagerførte varer:
Lagerførte varer sendes i løpet av 2-4 virkedager fra vår butikk/vårt lager. Dersom du ikke har mottatt din bestilling innen 10 virkedager etter at den er bestilt ber vi deg ta kontakt på mail@krosby.no . Dersom du mot formodning ikke skulle motta dine varer, får du selvsagt refundert det du har betalt.

En vares risiko overgår til kjøper når angreretten (14 dager etter mottagelse av varen) er utløpt. Er varen blitt skadet etter at kjøperen har fått den, gjelder fortsatt angreretten, med mindre skaden skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kundens side.

Vi anbefaler at du velger å beholde originalemballasjen, da varen bør leveres i originalemballasjen for at vi skal kunne bekrefte opphavet.

Bestillingsvarer:
Bestillingsvarer vil ha en leveringstid på 4-12 uker. Krosby Møbler AS står ikke ansvarlig for ytterligere leveringstid eller forsinkelser i levering som skyldes uforutsette utfordringer hos leverandør og fabrikk, eller ved frakt av bestilte møbler. Krosby Møbler AS plikter å følge opp kunden med beskjed om forventet leveringstid.

Bestillingsvarer anses, både i fysisk butikk og nettbutikk, for å være spesialbestillinger som vil være unntatt ordinær angrerett. Herunder møbler med bestillingstid som lages på bestilling hos leverandøren og vil være unik for dine preferanser. Dette gjelder også for utvalget av varianter på møbler i nettbutikken selv om tilvalg ikke vil være mulig.
Les mer hos forbrukerrådet her!

2. Sikkerhet

Krosby Møbler AS tilbyr kun sikre betalingsløsninger fra anerkjente betalingstilbydere. Ønsker du å vite hvilke personopplysninger vi registrerer, kan du lese om dette under «personvern». Har du andre spørsmål angående sikkerhet, kan du ta kontakt på mail@krosby.no.  

3. Retur og reklamasjon

Ønsker du å returnere en vare?

Slik gjør du:

1. Fyll ut den nederste delen av angrerettskjemaet og gi oss beskjed senest 14 dager etter du mottok varen. Si ifra om du ønsker å bytte varen, tilgodelapp eller å heve kjøpet.

2. Send pakken tilbake til oss, adressen finner du øverst på angrerettskjemaet eller på hjemmesiden vår. Merk: Velger du å sende pakken uten sporingsnummer, har du ingen rettigheter om pakken skulle bli borte. Vi anbefaler på det sterkeste at du sender returer med sporingsnummer.

3. Varen skal være i original emballasje og i samme stand som da du mottok den. Husk å bruke nok og trygg emballasje slik at ikke varene blir
ødelagt under sending.

Retur av bestillingsvarer vil ikke være mulig da disse er å ansees som spesialbestillinger og er unntatt normal angrerett.

Se forbrukerkjøpsloven eller ta kontakt med oss på mail@krosby.no dersom du har spørsmål.

4. Angrerett

Angrerettloven av 21. desember Nr. 105 2000. Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt ihht. angrerettloven og varen er mottatt. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt. Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen, eller tjenesteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.

Unntak fra angrerett:

Bestillingsvarer anses, både i vår butikk og nettbutikk, for å være spesialbestillinger som vil være unntatt ordinær angrerett. Herunder møbler med bestillingstid som lages på bestilling hos leverandøren og vil være unik for dine preferanser. Dette gjelder også for utvalget av varianter på møbler i nettbutikken selv om tilvalg ikke vil være mulig.

Les mer hos forbrukerrådet her!
Kilde: Forbrukerombudet.

5. Bytting

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt i nettbutikken, må du gi oss beskjed om dette senest 14 dager fra du mottok varen. Når du har fått en bekreftelse på at vi har varen du ønsker på lager, merk angrerettskjemaet med din kontaktperson og varen du ønsker å bytte til. Vi vil sende en bekreftelse per epost når varen har kommet i retur og ny vare er sendt.

Merk: Varen det byttes til må være samme vare, eller ha samme verdi. Om du ønsker en annen vare, må du benytte deg av angreretten og gjennomføre en ny bestilling.

Ønsker du å bytte varer kjøpt i nettbutikken, i fysisk butikk, må du ta med deg angrerettskjemaet og ordrebekreftelsen. Dette forutsetter at du er innenfor angrerettsfristen og at varen er i samme stand som ved utsendelse.

Ta alltid kontakt med oss på mail før du sender varen i retur, dersom du vil reklamere på en vare. Ny eller riktig vare, vil sendes rasket mulig etter at vi har mottatt varen med feil eller mangler fra deg.

Unntak for bytting:

Det er ikke bytterett på bestillingsvarer. Bestillingsvarer anses, både i vår butikk og nettbutikk, for å være spesialbestillinger. Herunder møbler med bestillingstid som lages på bestilling hos leverandøren og vil være unik for dine preferanser. Dette gjelder også for utvalget av varianter på møbler i nettbutikken selv om tilvalg ikke vil være mulig.
Les mer hos forbrukerrådet her!

6. Reklamasjon

Reklamasjonsregler:
Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil eller mangler ved varen. Ta kontakt på e-post eller telefon og vis til ditt ordrenummer og beskriv feilen eller mangelen. Vi vil evaluere om feilen eller mangelen, går under definisjonen reklamasjon i tråd med kjøpsloven og rettspraksis. Dersom du ønsker en ny vare, blir den tilsendt på Krosby Møbler AS sin regning. Ønsker du pengene tilbake, må du gi oss beskjed om dette. Du vil få pengene tilbakebetalt innen 14 dager, fra vi mottok varen i retur.

Reklamasjon – Forbrukerloven av 2002. Dersom mottatt vare har feil eller mangler, kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangels beføyelser (eks. å holde kjøpesummen tilbake, retting, omlevering, prisavslag, heving og erstatning) etter kjøpsloven, jf. kjl. §§30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister. I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år, utvides reklamasjonsfristen til fem år. Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Det bør fremgå av meldingen (reklamasjonen) hvilke mangels beføyelser kjøper ønsker å gjøre gjeldende. Ved reklamasjoner skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til tilbake transport.

Kilde: Forbrukerombudet

7. Bestilling

Du ser hvilke variasjoner og farger som er igjen av et produkt, inne på hver produktside. Når din bestilling er registrert, vil du motta en bestillingsbekreftelse per e-post. Har du spørsmål angående din bestilling, kan du ta kontakt på mail, husk å markere e-posten med ordrenummer og emne.

Vi tar forbehold om at varelageret i nettbutikken, kan inneholde feil. Skulle du mot formodning oppleve at vi er utsolgt for et eller flere produkter i din bestilling, belastes du selvsagt ikke for varen(e) som ikke kan leveres.

Forventet leveringstid på lagervarer er 2-5 dager.

Ønsker du å kansellere en bestilling/ vare, må du kontakte oss fortest mulig per telefon eller epost. Er varen allerede sendt, må du benytte deg av angreretten.

Bestillingsvarer:
Møbler som er bestillingsvare vil anses som spesialbestilling da de lages på bestilling hos leverandøren, og vil dermed ikke kunne kanselleres etter at ordren er effektuert. Ønsker du å kansellere/endre en bestillingsvareordre må du ta kontakt med oss snarest etter lagt ordre og senest 24 timer etter at ordren er lagt uavhengig av tid på døgnet eller dag i uken ordren er lagt i nettbutikken.

8. Betaling

MVA på 25% inngår i alle priser. Personer bosatt på steder som har MVA-fritak, må ta kontakt på mail@krosby.no vedrørende dette.

Det tilkommer ingen andre avgifter på ditt opprinnelige kjøp, enn det som står opplyst i bestillingsbekreftelsen du mottar per e-post.

Alle priser er i norske kroner.

8.1 Kortbetaling

Slik gjør du:
– Fyll inn alle opplysninger om deg selv, og din adresse.
– Velg betaling med VISA eller MasterCard.
– Fyll inn kortnummer, utløpsmåned og -år og sikkerhetskoden på baksiden av kortet (de tre siste sifrene i signaturfeltet).
– Fyll inn kode fra kodebrikke, passord eller lignende for å gjennomføre kjøpet med 3D-secure.
– Beløpet reserveres på din konto umiddelbart etter bestilling, og vil deretter ikke være tilgjengelig på ditt betalingskort før reservasjonen eventuelt blir utløst.
– Reservasjonen vil ikke trekkes fra ditt betalingskort før bestillingen er behandlet.

Navn: KROSBY MMØBLER AS

Epost: mail@krosby.no
Telefon: 22 42 71 13
Adresse: Krosby Møbler AS
Sjøskogenveien 5
1407 Vinterbro

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram